Regulamin
DEFINICJE
1. Sklep DOBRY PAN to platforma internetowa służąca do zamawiania wyjątkowych akcesoria, dekoracji, mebli oraz podłóg. Sklep prowadzany jest przez spółkę TWOJA TARCZA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Katowicach, ul. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego 4, 40132 Katowice, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy Katowice – Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000837163, NIP 6342975452, REGON 385902951, kapitał zakładowy 5.000 (słownie: pięć tysięcy) złotych.
2. Regulamin podzielono na wewnętrzne jednostki redakcyjne. Niezależnie od zastosowanego podziału, Regulamin stanowi kompleksową całość, a żadna z jego części nie powinna być interpretowana w oderwaniu od pozostałych.
3. Założenie konta oraz korzystanie z funkcjonalności sklepu (przeglądanie treści), za wyjątkiem składania zamówień, są nieodpłatne.
KONTAKT
4. Ze sklepem skontaktować się można w następujący sposób: (a) w formie mailowej, wysyłając wiadomość na adres: sklep@dobrypan.pl; (b) telefonicznie, od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach od 8:30 do 15:30, dzwoniąc na numer (+48) 888 434 674 (opłata zgodnie z taryfą operatora).
ZAKŁADANIE I USUWANIE KONTA
5. Sklep umożliwia tworzenie konta, przy czym jego posiadanie nie jest warunkiem koniecznym dla składania zamówień. Konto można utworzyć bez składania zamówienia. W takim wypadku w zakładce dostępnej na stronie sklepu należy podać następujące dane: imię, nazwisko, adres email. Należy także wprowadzić indywidualne hasło, które niezbędne będzie do późniejszego logowania do konta. Po utworzeniu konta, a przed pierwszym zamówieniem konieczne będzie także podanie adresu, adresu dostawy (jeśli jest inny niż adres przypisany do konta) oraz danych firmy (jeśli zamówienie składane jest w ramach prowadzonej działalności gospodarczej).
6. Po przesłaniu wypełnionego formularza DOBRY PAN przesyła, drogą elektroniczną na adres email podany w formularzu, potwierdzenie rejestracji oraz założenia konta. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenie konta. Logowanie do konta następuje na podstawie podanego w procesie rejestracji adresu email i hasła.
7. DOBRY PAN może w każdym czasie usunąć lub zablokować konto z uwagi na naruszenia lub podejrzenia naruszenia regulaminu, przepisów powszechnie obowiązującego prawa, dobrych obyczajów oraz zasad współżycia społecznego.
8. W celu usunięcia konta należy pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, zgodnie z danymi udostępnianymi w regulaminie, poinformować DOBRY PAN o woli jego usunięcia.
INFORMACJE OGÓLNE
9. Zamówienia w sklepie można składać w każdy dzień tygodnia, od poniedziałku do niedzieli. Realizacja zamówień następuje w godzinach pracy sklepu, tj. od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) między 7:30 do 15:30.
10. Dla korzystania ze strony sklepu oraz dla złożenia zamówienia niezbędne jest posiadanie (i) komputera lub innego urządzenia umożliwiającego korzystanie z dowolnej przeglądarki internetowej oraz posiadającego taką przeglądarkę, (ii) dostępu do Internetu, (iii) aktywnego konto e-mail oraz (iv) aktywnego numeru telefonu. Za pośrednictwem sklepu nie można dostarczać treści bezprawnych.
SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ. ZAMÓWIENIA HURTOWE
11. Zamówienia można składać bez konieczności zakładania stałego konta lub jakiejkolwiek rejestracji. Dla jego złożenia konieczne jest jednak podanie określonych w regulaminie informacji, które szczegółowo opisane zostały w punkcie części regulaminu „PODANIE DANYCH UMOŻLIWIAJĄCYCH DOSTAWĘ”.
12. DOBRY PAN nie prowadzi sprzedaży hurtowej. DOBRY PAN może odmówić realizacji zamówienia w przypadku, w którym dotyczy ono ponad 10 sztuk produktu (dla zamówienia jednorazowego lub powtórzonych zamówień w krótkim okresie czasu).
13. Aby złożyć zamówienie w sklepie konieczne jest:
DODANIE RZECZY DO ZAMÓWIENIA
13.1. Zamówienie składa się poprzez wybór danego produktu, który chce się nabyć, za pomocą kliknięcia w przycisk "Dodaj do koszyka" znajdujący się przy zdjęciu produktu, przy jednoczesnym określeniu ich ilości. Wszystkie ceny podawane są w kwocie brutto, tj. z uwzględnieniem podatku VAT. Cena ustalana jest zawsze w walucie złoty polski (PLN). Do tych kwot nie są wliczane koszty dostawy, które podawane są osobno przy wyborze metody dostawy oraz w podsumowaniu
WYBRANIE METODY DOSTAWY
13.2. DOBRY PAN może umożliwiać wybór pomiędzy kilkoma sposobami dostawy, zaś aktualna lista tych sposób udostępniana jest zawsze przed złożeniem zamówienia. Niektóre metody dostawy mogą wiązać się z dodatkowymi kosztami. Kwota wynikająca z wybranej formy przesyłki zawsze wskazywana jest na formularzu wyboru oraz powiększać będzie wartość zamówienia. Sklep, przed złożeniem zamówienia, podaje w łączną kwotę zamówienia, tj. kwotę uwzgledniającą koszt dostawy.
WYBRANIE METODY PŁATNOŚCI
13.3. Sklep może umożliwiać wybór pomiędzy kilkoma sposobami płatności, zaś aktualna lista tych sposób udostępniana jest zawsze przed złożeniem zamówienia. Niektóre z metod mogą wiązać się z dodatkowymi kosztami (np. prowizje operatorów płatności). Kwota wynikająca z wybranej formy płatności zawsze wskazywana jest w formularzu wyboru oraz powiększać będzie wartość zamówienia. Sklep, przed złożeniem zamówienia, podaje łączną kwotę zamówienia, tj. kwotę uwzgledniającą koszt związane z określoną formą płatności.
PODANIE DANE UMOŻLIWIAJĄCYCH WYSYŁKĘ
13.4. Realizacja zamówienia możliwa jest wyłącznie po podaniu danych obejmujących: (a) imię; (b) nazwisko; (c) adres email; oraz danych bezpośrednio związanych z daną metodą dostawy. Dane te obejmować mogą (w zależności od metody dostawy): (d) adres korespondencyjny, w tym miejscowość oraz kod pocztowy; (e) numer telefonu.
13.5. Dane podane w Sklepie muszą być prawdziwe. Na wskazany adres zostanie wysłane zamówienie, zaś na podany adres email zostanie wysłane potwierdzenie przyjęcia zamówienia. W przypadku stwierdzenia przez DOBRY PAN nieprawdziwości podanych danych DOBRY PAN zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia.
POTWIERDZENIE ZAKUPU
13.6. Ostatnim etapem składania zamówienia jest kliknięcie „Zamawiam i płacę”, tj. wprowadzenie wypełnionego formularza do środków komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby DOBRY PAN mogło się z nim zapoznać.
13.7. Dokonywanie zakupów jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przesłanie potwierdzenia zawarcia umowy w formie wiadomości email (forma dokumentowa), co wypełnia formę utrwalenia umowy. Realizacja zamówienia uzależniona jest od odnotowania przez DOBRY PAN wpłaty za zamówione produkty. W przypadku odnotowania braku wpłaty w terminie 5 dni roboczych, zamówienie zostanie anulowane.
ZAWARCIE UMOWY
14. Do zawarcia umowy dochodzi w chwili otrzymania przez zamawiającego maila z potwierdzeniem zamówienia.
REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
15. Zamówienia realizowane będą w terminach podanych na stronie sklepu, przy czy termin realizacji zamówienia nigdy nie może przekroczyć 30 (trzydzieści) dni.
16. Realizacja zamówień następuje wyłącznie na terytorium Polski.
MODYFIKACJA ZAMÓWIEŃ
17. Zamówienia mogą być modyfikowane w każdym czasie, od chwili jego złożenia do chwili wysyłki. Modyfikacji zamówienia można dokonać poprzez kontakt z DOBRY PAN zgodnie z punktem 4 Regulaminu. Modyfikacja zamówienia dotyczyć może wszystkich jego elementów, w tym modyfikować można ilość zamówionych pozycji rezygnując z niektórych z nich. W takim przypadku zasady zwrotu płatności są tożsame jak przy odstąpieniu od umowy.
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
18. Zamawiający będący konsumentem oraz do którego stosuje się regulacje, jak dla konsumenta (tzw. przedsiębiorą na zasadach konsumenta) może, w terminie czternastu (14) dni od dnia otrzymania zamówienia, odstąpić od umowy. Takie odstąpienie nastąpić może bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów dostarczenia rzeczy w przypadku, gdy zamawiający wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez w sklepie (z wyłączeniem odbioru osobistego). W sytuacji opisanej w zdaniu poprzedzającym DOBRY PAN nie jest zobowiązane do zwrotu poniesionych przez zamawiającego dodatkowych kosztów (ponad kwotę sposobu dostarczenia oferowanego w sklepie). Dotyczy to także kosztów przesyłki zwrotnej produktu do sklepu, którą zamawiający ponosi samodzielnie i w całości.
19. W przypadku realizacji zamówienia osobno, partiami lub w częściach odstąpienie od umowy może nastąpić w terminie czternastu (14) dni od dnia odebrania ostatniej z rzeczy, partii lub części.
20. Prawo odstąpienia nie przysługuje w przypadku, w którym doszło do otwarcia opakowania produktu przeznaczonego do spożycia. Produkty te dostarczane są bowiem w zapieczętowanym opakowaniu, zaś po jego otwarciu ponowne wykorzystanie produktu nie jest możliwe ze względów higienicznych (art. 38 pkt 5 ustawy o prawach konsumenta).
21. Do zachowania czternastodniowego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. W przypadku zachowania przedmiotowego terminu umowa uważana jest za niezawartą.
22. W celu odstąpienia od umowy należy złożyć, na piśmie lub mailowo, oświadczenie o odstąpieniu od umowy wraz z przesłaniem dowodu zakupu, jego kopii lub co najmniej podaniem numeru zamówienia. Zwrotu zamówienia należy dokonać poprzez jego przesłanie w stanie kompletnym, bez śladów użytkowania oraz posiadającym metki (jeśli posiadały oryginalne), wraz z oryginalnym opakowaniem. Zwrotu zamówienia należy dokonać na adres:
TWOJA TARCZA sp. z o.o.
ul. Feliksa Bocheńskiego 94
40-816 Katowice
z dopiskiem "zwrot". Odstąpienia od umowy dokonać można przy wykorzystania formularza dostępnego wraz z regulaminem.
23. Niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy zostanie przesłane potwierdzenie jego otrzymania, przy czym potwierdzenie to zostanie skierowane pisemnie lub mailowo (na adres podany przy składaniu zamówienia), w zależności od wskazania zamawiającego.
24. DOBRY PAN niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu (7) dni roboczych od dnia otrzymania zwracanego produktu, zwróci wszystkie płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy do zamawiającego, z zastrzeżeniem punktu 18 regulaminu (zwrot kosztów poniesionych ponad koszt dostawy). DOBRY PAN dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użyto przy składaniu zamówienia, chyba że zamawiający wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu. Wcześniejszy zwrot nie jest możliwy z uwagi na konieczność weryfikacji produktu (np. sprawdzenia, czy nie został uszkodzony).
25. Kupujący ponosi odpowiedzialność za utratę wartości towarów tylko wtedy, gdy ta utrata wartości wynika z obchodzenia się z nimi w sposób inny niż jest to konieczne do ustalenia ich charakteru, cech i funkcjonalności.
26. W odniesieniu do zamawiających będących przedsiębiorcami prawo odstąpienia zostaje wyłączone, za wyjątkiem osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, którzy dokonują zakupów w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną działalnością. Dla tego typu przedsiębiorców stosuje się zapisy jak dla konsumentów.
REKLAMACJE
27. W przypadku stwierdzenia, że otrzymane zamówienie (a) jest niezgodne z zamówieniem złożonym, (b) obarczone jest wadami lub (c) jest uszkodzone wskutek niewłaściwego transportu, zamawiającemu przysługuje prawo zgłoszenia reklamacji. Zgłoszenie reklamacji może nastąpić także w odniesieniu do usług świadczonych drogą elektroniczną.
28. Reklamacje składać należy w formie mailowej, wskazując zakres reklamacji, przy jednoczesnym przesłaniu zdjęć wadliwego zamówienia wraz ze zdjęciem dowodu zakupu na adres sklep@dobrypan.pl, z dopiskiem "reklamacja".
29. Reklamacje rozpatrywane są w terminie czternastu (14) dni od dnia ich otrzymania. Niedochowanie tego terminu oznacza uznanie reklamacji w całości.
NIEZGODNOŚĆ PRODUKTU Z UMOWĄ
30. Postanowienia części „Niezgodność produktu z umową” dotyczą wyłącznie konsumentów oraz przedsiębiorców zawierających umowę na prawach konsumenta.
31. DOBRY PAN ma obowiązek dostarczyć produkt zgodny z umową. Produkt jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności: (a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność; (b) przydatność do szczególnego celu, do którego produkt został nabyty, a o którym DOBRY PAN zostało powiadomione najpóźniej w chwili zawarcia umowy. Produkt zgodny z umową musi: (a) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się produktu tego rodzaju; (b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla produktu tego rodzaju i których można rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter produktu oraz zapewnienie złożone przez sklep; (c) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których można rozsądnie oczekiwać; (d) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór i odpowiadać opisowi takiej próbki lub wzoru.
32. Okres odpowiedzialności za produkt wynosi dwa (2) lata od chwili dostarczenia produktu. Domniemywa się, że niezgodność produkt z umową, która ujawniła się przed upływem ww. okresu istniała w chwili jego dostarczenia (o ile sklep nie udowodni inaczej lub o ile tego domniemania nie można pogodzić ze specyfiką produktu lub charakterem niezgodności produktu z umową).
33. Gdy produkt jest niezgodny z umową zamawiający może żądać nieodpłatnej naprawy lub wymiany bądź obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy. Jednocześnie: (a) sklep może naprawić produkt, gdy żądana jest wymiana lub wymienić produkt, gdy żądana jest naprawa, jeżeli doprowadzenie do zgodności produktu z umową w sposób żądany jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów. Sklep może także odmówić wymiany lub naprawy, gdy wiązałoby się to z nadmiernymi kosztami. Naprawa lub wymiana odbywa się w rozsądnym czasie od otrzymania informacji o braku zgodności z umową. Naprawa lub wymiana odbywa się na koszt DOBRY PAN, co dotyczy także kosztów odbioru produktu; (b) zamawiający może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy w następujących przypadkach: (i) DOBRY PAN odmówiło naprawy lub wymiany, ponieważ taki sposób doprowadzenia do zgodności z umową był niemożliwy lub wymagałby nadmiernych kosztów; (ii) DOBRY PAN nie naprawiło lub nie wymieniło produktu zgodnie z obowiązkami spoczywającymi na sklepie; (iii) niezgodność produktu z umową występuje nadal, mimo że DOBRY PAN próbowało doprowadzić do zgodności; (iv) brak zgodności produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z naprawy lub wymiany towaru; (v) z oświadczenia sklepu lub okoliczności wynika, że nie doprowadzi ona produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla zamawiającego.
34. Konsument niezwłocznie zwraca towar objęty odstąpieniem na koszt DOBRY PAN. DOBRY PAN zwraca kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny. DOBRY PAN dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
35. Nie jest możliwe złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy w sytuacji, w której brak zgodności jest nieistotny, przy czym stosuje się domniemanie, że brak zgodności jest istotny (dopóki DOBRY PAN nie wykaże inaczej). Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów możliwe jest odstąpienie od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych nabytych towarów wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
36. W odniesieniu do zamawiających będących przedsiębiorcami rękojmia zostaje wyłączona w możliwe najszerszym zakresie.
USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
37. DOBRY PAN świadczy następujące usługi: (a) prowadzenie konta. Jest to usługa pozwalająca na szybsze składanie zamówień oraz śledzenie ich historii. Umowa dotycząca tej usługi zostaje zawarta wraz z potwierdzeniem rejestracji; (b) newsletter. Jest to usługa pozwalająca na przesyłanie przez DOBRY PAN wiadomości email zawierającej informacje o nowych produktach lub usługach w ofercie. Umowa dotycząca tej usługi zostaje zawarta wraz z potwierdzeniem zapisu; (c) formularz kontaktowy. Jest to usługa pozwalająca na przesyłanie za pośrednictwem strony wiadomości do DOBRY PAN. Umowa dotycząca tej usługi zostaje zawarta wraz z wprowadzeniem treści formularza do środków porozumiewania się na odległość (klikniecie „Wyślij”)
38. Każda osoba korzystająca z usług świadczonych drogą elektroniczną może rozwiązać umowę na świadczenie tych usług w każdym czasie, bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem.
POZASĄDOWE METODY ROZWIAZYWANIA SPORÓW
39. DOBRY PAN nie korzysta z pozasądowych metod rozwiązywania sporów.
ZAMIANA REGULAMINU
40. DOBRY PAN może dokonywać zmian i aktualizacji regulaminu w przypadku: (a) zmiany odpowiednich przepisów prawa lub wymogów regulacyjnych; (b) konieczność dostosowania funkcjonalności udostępnianych przez sklep do obowiązków, orzeczeń, decyzji, wskazań lub wytycznych organów regulacyjnych, wynikających z decyzji organu administracji publicznej lub orzeczenia sądu dotyczącego sklepu; (c) zmiany funkcjonalności udostępnianych przez sklep z przyczyn technicznych, kosztowych lub technologicznych; (d) usunięcia, zmiany lub dodania funkcjonalności przez sklep.
41. Informacje o zmianach zamieszczane są bezpośrednio na stronie wraz z podaniem daty wprowadzenia zmiany. Regulamin w zmienionej wersji znajduje zastosowanie do zamówień złożonych po opublikowaniu owej zmiany.
ZAŁĄCZNIK NR 1 – WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Ja (wpisać imię i nazwisko zamawiającego):
…………………………………………………………………..
niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy dotyczącej (wpisać nazwę lub nazwy produktów):
…………………………………………………………………..
zawartej dnia (wpisać datę otrzymania potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji):
…………………………………………………………………..
Imię i nazwisko (podpisać się imieniem i nazwiskiem):
…………………………………………………………………..
Adres e-mail (podać adres email zamawiającego):
………………………………………………………………….